Thursday, January 03, 2013

TV's Arab Spring

Today's column for the Daily Banter takes a look at the sale of Current TV to Al Jazeera.

Here's the opening shot:

"When I heard the news yesterday afternoon that Al Jazeera had bought Current TV my first reaction was probably a lot like anyone who inexplicably deigns to follow the ins and outs of the media: wow. Everyone knew Current was on the block, but the reality of Al Jazeera, the Qatari government-owned network that’s admired and reviled in equal doses around the world, suddenly gaining the very big footprint in the United States that’s eluded it up until now by displacing the low-rated but fiercely independent network started by Al Gore — well, that’s one of those 'holy crap' moments media watchers live for."

Read the Rest Here


Matt said...

Watching someone on the far right try to defend Current would be so awesome. Like the end of Scanners awesome. I hope that the staff doesn't get screwed over too badly in this. Excuse me while I imagine Beck, Bachman, Cantor, and Limbaugh's heads assploding to the William Tell Overture.

Victor the Crab said...

Apparently, Al Jazerra wasn't the only one trying to purchase Current TV. Glenn Beck tried to make an offer.


Anonymous said...

you wrote in your piece
"Al Gore stands to personally net about a million dollars off of the deal..."

All reports I've read have him making $100 million off the deal NOT a million.

Chez said...

Thanks. You're right. I had a serious brain fart. My fault.